Nieuw katholiek tv-programma met nieuwe presentatrice



Mijn geloof, mijn kerk, mijn thuis is een nieuwe televisieserie van de KRO waarin model Esmay Jansen de betekenis van kerkgebouwen voor de beleving van het geloof in beeld brengt.

“Je hebt een buitenkant nodig om naar binnen te kunnen gaan. Ieder mens heeft de geborgenheid en schoonheid van een Godshuis nodig om in je hart te kunnen horen: je bent de moeite waard”, zegt Jansen.

Esmay Jansen is een paar jaar geleden zelf katholiek geworden. Ze zal vertellen over haar eigen weg naar het geloof en gaat in gesprek met kerkgangers, bezoekers en priesters die uitleggen wat de kerk betekent voor de beleving van hun geloof.

De nieuwe presentatrice begint haar serie in Limburg, onder meer bij de monumentale Sint-Amelbergabasiliek van Susteren.

De eerste aflevering van Mijn geloof, mijn kerk, mijn thuis wordt uitgezonden op dinsdag 7 augustus 2018 om 16.10 uur op NPO 2.

KRO